کتاب خورشید فردا شرح مکمل بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای اتحادیه‌های انجمن اسلامی دانش‌آموزان در دو مجلد؛ کتاب افسران و کتاب مربیان است که به کوشش موسسه رویش رسانه گردآوری و تنظیم شده است.

Image module

جلد اول کتاب خورشید فردا سخنی است با دانش‌آموزان که در کلام رهبر معظم انقلاب، افسران جوان جبهه جنگ نرم هستند. معرفی انقلاب اسلامی، تاریخ انقلاب، بیان معنا و مفهوم استکبار، علل مواجهه ما با آمریکا، چرائی مبارزه با آمریکا و اهمیت شعار مرگ بر آمریکا، معرفی افسران جبهه جنگ نرم و ویژگی‌هایی که این افسران جوان بایستی بدان آراسته باشند، از مهمترین موضوعات طرح شده در این اثر است.

کتاب افسران جلسه فرمانده با افسران جوان خویش است از این رو فضایی که برای کتاب ترسیم شده کاملا در تناسب با این جلسه و در موافقت با شور و شعف جوانی است. جملات برگزیده دیدار برجسته شده تا افسر جوان نقشه راه خود را به خوبی دریابد. در کنار متن سوالاتی از دانش‌آموزان پرسیده شده است که جواب به آنها می‌تواند به او در فهم نقش امروزینش کمک نماید. همچنین هرجا فرمانده ویژگی و خصیصه مهمی را برای افسران جوان مطرح می‌کند، مدالی رسم شده است تا او را به کسب این ویژگی‌ها ترغیب و تشویق نماید.

Image module

جلد دوم کتاب خورشید فردا سخنی است با مربیان که از سوی فرمانده مسئولیت تربیت «جوان مومن متعهد انقلابی» را بر عهده دارند، مسئولیتی پُرافتخار که می‌خواهد با تربیت انقلابی جوانان، ایران را به پیشرفته‌ترین ملت دنیا تبدیل نماید. معرفی نظام تربیتی اسلام و اهمیت مسئله تربیت انسان، لزوم معرفت‌افزایی و ترک دنیاگرایی، بیان مهمترین مطالبات فرمانده از مربی همچون کار تربیتی، خودسازی و دگرسازی، اسلامی‌سازی مدارس و محیط تعلیم و تربیت و رعایت اصول کار تشکیلاتی از مهمترین موضوعات آمده در این کتاب است که در انتها به پیامی برای معلمان و متولیان مدارس به عنوان بازوی مهم مربیان تربیتی مزین شده است.

همچون جلد اول، کتاب مربیان نیز از برجسته‌سازی محورهای سخنرانی برخودار است تا نقشه حرکت برای مربی امروز روشن باشد. معرفی کتاب‌های کاربردی در حاشیه متن، امتیاز دیگری است که در پیگیری امر معرفت‌افزایی و خودسازی به کمک مربیان و متولیان مدارس خواهد آمد.

تنظیم و تالیف موسسه رویش رسانه | به سفارش دفتر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی

گردآوری و تنظیم محتوا: محسن مشرقی و فاطمه عقیقی | صفحه‌آرایی: سیدرضا سعیدزاده بیدگلی | طراحی جلد: سید محمدنعیم نصیری | بهار ۱۳۹۷

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *